Onze praktijk
Moderne tandartspraktijk
in Zwijndrecht.
Tandarts in Zwijndrecht
Sinds 2020 zijn ervaren tandartsen Marieke Verweij en Matthijs van der Wel samen verder gegaan als tandartspraktijk verweij van der wel. Na jaren ervaring te hebben opgedaan bij tandartspraktijken in o.a. Barendrecht en Rotterdam zijn wij verheugd u te kunnen ontvangen in onze eigen praktijk.
Een persoonlijke benadering staat bij ons centraal met eerlijk advies en de nieuwste technieken uitgevoerd door uw vertrouwde tandarts. Wij zien u en uw familieleden graag als patiënt tegemoet.
Team
Tijdens uw eerste bezoek controleren wij uw gebit en beoordelen wij uw algehele mondgezondheid. Hiervoor is het mogelijk dat er een aantal röntgenfoto’s gemaakt worden. Dit is om ook tussen de tanden en kiezen en onder de vullingen alles goed te kunnen bekijken.
Indien er problemen in uw gebit worden geconstateerd, bespreken wij deze met u en kiezen wij samen met u het beste behandelplan.
Bij goede zorg en aandacht voor uw gebit staat kwaliteit voorop. Daarom besteden wij veel aandacht aan zorgvuldige informatie en goede service aan u. Goede behandelingen, materialen en administratie zijn hierbij essentieel. Wij hanteren daarvoor procedures die gebaseerd zijn op richtlijnen van de beroepsvereniging en wetenschappelijke verenigingen in de mondzorg. Een goede klachtenbehandeling hoort daar ook bij.
Wij werken continu aan verbetering en aan het op peil houden van de kwaliteit. Binnen de tandheelkunde zijn diverse kwaliteitsbevorderende activiteiten beschikbaar.
Onze praktijk besteedt tijd en aandacht aan de volgende zaken:
– Lidmaatschap wetenschappelijke vereniging
– Lezen vakliteratuur
– Volgen van bij- en nascholing
– Bijwonen intercollegiaal overleg
– Bijwonen studiegroepen
– Interne scholing
– Kennistoetsen
– Implementatie van nieuwe richtlijnen, veldnormen, gedragsregels en praktijkwijzers
– Bijwonen themaprojecten
– Bezoeken klinische avonden
Wij zijn aangesloten bij:
KNMT (beroepsvereniging voor tandartsen, orthodontisten en MKA-chirurgen) en KRT (Kwaliteitsregister Tandartsen).
Mocht het voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeren of behandelen? U kunt hierover altijd contact met ons opnemen. Vraag ons om een verhelderend gesprek. Meestal lost dit al veel op. U kunt aangeven waarover u ontevreden bent. Wij kunnen nog eens uitleggen waarom wij iets op een bepaalde manier hebben gedaan. Wij kunnen dan samen tot een oplossing komen.
Wanneer wij er onverhoopt samen niet uitkomen, dan kunt u telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt. Het TIP is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. Levert ook dit geen bevredigende oplossing, dan kunt u gebruik maken van de KNMT klachtenservice waarbij wij zijn aangesloten. U kunt een aanvraag voor klachtbemiddeling indienen bij de KNMT klachtenservice. Nadat u klachtbemiddeling heeft aangevraagd, neemt een klachtenfunctionaris contact met beide partijen op.
Wanneer uw klacht niet wordt opgelost met de hulp van de klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klacht laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.